Κυριακή 18 Φεβρουαρίου 2018

Μια "άμεση δημοκρατία" για κάθε γούστο!

του Γιάννη Αθανασιάδη



Σημεία των καιρών.

Θα έχετε παρατηρήσει σε ορισμένους συμπολίτες μας, ότι όσο πιο "αμεσοδημοκράτες" δηλώνουν, τόσο πιο πολύ απέχουν από τα κοινά και τις διαδικασίες  για πολύ σοβαρούς "αμεσοδημοκρατικούς" λόγους (όταν λέω τα κοινά δεν εννοώ το facebook).
Σας παραθέτω μερικούς από αυτούς:
1.Δεν τους χτύπησαν την πόρτα να τους ρωτήσουν αν συμφωνούν με τον αγώνα ή ακόμα κι αν την χτύπησαν (έχει συμβεί και αυτό, με διάφορους τρόπους πχ. με sms), δεν τους είχαν ρωτήσει πιο πριν αν είναι διαθέσιμοι εκείνη την ώρα!

2. Δεν είναι "αμεσοδημοκρατικό" να σου πουν να διαβάσεις τις προτάσεις προς ψήφιση, διότι δεν πρέπει να σε καταπιέζουν οι προτείνοντες!

3. Όταν αποφασίσουν να συμμετάσχουν κάπου δεν σημαίνει ότι θα κάνουν και δουλειά! Αυτά είναι ολιγαρχικά πράγματα. Αυτοί είναι για να κρίνουν τους άσχετους που δεν ξέρουν από "αμεσοδημοκρατία"!

4. Όταν αναλαμβάνουν με τα πολλά την υποχρέωση να συμμετάσχουν σε ψηφοφορίες αδιαφορούν ή δεν θυμούνται τι είχαν ψηφίσει την προηγούμενη φορά! Ψηφίζοντας πολλές φορές το αντίθετο ή το πιο συχνό ευκολάκι τους Αποχή - Λευκό!

5. Μπορούν να κουβεντιάζουν με τις ώρες! με τους μήνες! τους αιώνες! αλλά δεν λέει να αποφασίζουμε κιόλας, διότι είμαστε λίγοι για τις μεγάλες στιγμές της Πνύκας!

Ξέρω πολλούς που κατακρίνουν όσους μετέχουν στις διαδικασίες ως μη δημοκράτες, διότι τους ζητούν οργάνωση, αλλά όταν τους φωνάζεις να συμμετάσχουν ενεργά, τότε ο Ερμής τους είναι ανάδρομος!


Παρακολουθούσα μια συζήτηση (ο θεός να την κάνει) μεταξύ αυτοαποκαλούμενων "αμεσοδημοκρατών". 

Επειδή είχαν ανάψει τα αίματα, φώναζαν όλοι μαζί... (αμεσοδημοκρατικά)

Ανάμεσα σε  διάφορους χαρακτηρισμούς και κοσμητικά επίθετα, κατάλαβα ότι ο ένας θεωρούσε άμεση δημοκρατία την Αθηναϊκή, ο άλλος της Ελβετίας (που την έφτιαξε ο Καποδίστριας), και ο τρίτος κάτι έλεγε για ίντερνετ και ψηφιακές πλατφόρμες.

Τελικά υπάρχει μια "άμεση δημοκρατία" για κάθε γούστο!

  • Αθηναϊκή αμεσοδημοκρατία!
  • Ελβετική αμεσοδημοκρατία (κάτι σαν το Ελβετικό τυρί)!
  • Hi tech αμεσοδημοκρατία με διαδίκτυο και πλατφόρμες!
  • Κοινοτική αμεσοδημοκρατία σαν τα χωριά της οθωμανοκρατούμενης Ελλάδας (Θα την έλεγα "φολκλόρ" αμεσοδημοκρατία)!
  • Αμεσοδημοκρατία με όστρακα (είναι και νηστίσιμη),
  • Αμεσοδημοκρατία με διαρκείς εθνοσυνελεύσεις (Άντε τώρα να να το μαζέψεις),
  • Κληροκρατική αμεσοδημοκρατία (κι ο κλήρος πέφτει στα αγόρια)!
  • Και... καμιά πεντακοσαριά χιλιάδες παραλλαγές!

Το τραγελαφικό είναι ότι στο τέλος θα γυρίσουν και θα μας την πουν διότι η "Δημοκρατία"  είναι μια!

Μόνο που δεν μας διευκρινίζουν αν είναι "μια για τον καθένα" και όπως τον βολεύει!

Είναι κατανοητό ότι έχουμε σαν λαός καταφέρει να διασπάσουμε όχι το άτομο, αλλά κάθε κβαντικό σωματίδιο που υπάρχει!

Από εκεί και πέρα η Δημοκρατία είναι μια! Και αφορά τον θεσμοθετημένο από τον λαό τρόπο αυτοκυβέρνησης, με την μέθοδο της πλειοψηφικής εξουσίας. 

Η Δημοκρατία δεν είναι ιδεολογία, είναι μέθοδος αυτοδιοίκησης, είτε αφορά λαούς είτε αφορά κοινότητες είτε αφορά εταιρείες είτε συλλογικότητες. 

Κάλλιστα μπορεί να είσαι ιμπεριαλιστική χώρα ή ρατσιστική ή να διαπράττεις γενοκτονίες και ολοκαυτώματα και το σύστημά σου να είναι δημοκρατικό. (Να σας θυμίσω την σφαγή των Μηλίων από τους δημοκράτες Αθηναίους. Αλλά και τους βομβαρδισμούς του ΝΑΤΟ στο όνομα την "Δημοκρατίας.)

Σε πολλές πολυεθνικές, που χρηματίζουν πολιτικούς και λεηλατούν με αποικιακούς όρους τους λαούς σε όλο τον πλανήτη, το διοικητικό συμβούλιο λειτουργεί με υποδειγματική δημοκρατικότητα.

Ακόμα και οι διάφορες ελίτ μπορούν να λειτουργούν δημοκρατικά μεταξύ τους.

Γι αυτό αδέρφια "αμεσοδημοκράτες", σε αυτή τη φάση ας παλέψουμε για τα στοιχειώδη που είναι η παλλαϊκή στοχοπροσηλωμένη και πειθαρχημένη οργάνωση, κατά της ευρωκατοχής.

Ας αναζητήσουμε τις βασικές ανθρωπιστικές αξίες όπως η μη εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, και σίγουρα από την στιγμή που όλοι συμφωνούμε στον σεβασμό της λαϊκής βούλησης, στην ανακλητότητα και την λογοδοσία, θα έρθει και η καλύτερη μέθοδος δημοκρατικής αυτοδιοίκησης του λαού μας.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου